סתימות

סתימות ושיחזור שיניים

לייעוץ וקביעת תור

שיניים מתפקדות מאפשרות לכם לחייך חיוך גדול! ושיניים לא מתפקדות? משבשות את שגרת חייכם, מקשות עליכם לדבר וללעוס מזון בקלות, גורמות לכם לחוש בחוסר נוחות ולסבול מכאבים מיותרים. טיפול שיניים קצר ונקודתי במרפאת השיניים, יכול לשפר משמעותית את שגרת יומכם, לטובה. דוגמא לטיפול שכזה? סתימות ושיחזורי שיניים.

טיפולים אלה נחשבים לטיפולים השכיחים ביותר הניתנים במרפאות השיניים. אם גם אתם תוהים מה ההבדל בין שחזור ובין סתימה, דעו כי מדובר על שמות שונים לטיפול זהה. סתימה תומלץ על ידי רופא השיניים, במקרה בו ניכרת עששת שיצרה מעין חור בשן. הסתימה סותמת את החור, משלימה את חומר השן שאבד וכך השן חוזרת לתפקוד מלא.

שחזורי שיניים – סתימת הכסף והסתימה הלבנה

  • סתימה כסופה – שחזור אמלגם
  • סתימה לבנה – שחזור קומפוזיט

מבחינת פונקציונאליות, שתי הסתימות ממלאות את התפקיד שלהן: להשלים את חומר השן החסר ולמנוע מכם כאבים מיותרים בעקבות החור. ההבדל העיקרי הוא בנראות הסתימה. הסתימה הכסופה מבליטה את השחזור, ופוגעת בנראות ההרמונית-טבעית. הסתימה הלבנה בעלת נראות נייטרלית שלא מושכת תשומת לב, אלא מתמזגת בסביבה הקיימת. הסתימה הלבנה יקרה יותר בהשוואה לסתימה הכסופה, אך אסתטית הרבה יותר.

חור בשן – איך מזהים אותו?

מה שמביא את מרבית המטופלים אל מרפאת השיניים, הוא תחושה של כאב שלא מרפה. הכאב יופיע לרוב עם שתייה ואכילה של מזונות מתוקים, שיוצרים "זעזוע" ותחושת צמרמורת של כמה רגעים. העירנות שלכם לסימפטום שכזה, חיונית. בנוסף, ניתן להבחין כי ישנו חור בשן – נקודה או נקודות שחורות בתוך השן.

שימו לב: ההמלצה החמה היא לבצע בדיקות תקופתיות-שגרתיות במרפאת השיניים בתדירות של פעם בשנה. כך, ניתן לאתר חורים או בעיות אחרות בשיניים בשלבים מוקדמים. טיפול מקדים חוסך מכם סבל מיותר, ואף מאפשר לכם ליהנות מטיפולי שיניים פשוטים יותר וזולים הרבה יותר.

מזניחים את טיפול השחזור? אתם הופכים את הבעיה גדולה יותר

העששת לא נחה, וממשיכה להתפתח בזמן שאתם מזניחים את הטיפול בה. מה שיכול למנוע את הצטברות החיידקים והתפתחות העששת מראש, הוא תחזוקה נכונה המבוססת על צחצוח שיניים נכון וניקוי באמצעות החוט הדנטלי. לצד המטופלים שמבינים את חשיבות טיפול השחזור בזמן, ישנם אלו שדוחים אותו שוב ושוב.
שימו לב: הזנחת הטיפול יכולה לגרום למצב של התפתחות העששת. במקרה שכזה, סתימה לא תמיד תוכל לסייע, ויהיה צורך לבצע טיפול שורש או במקרים חריפים יותר- עקירת השן.